donderdag 9 juli 2015

Hoe hou je kinderen bezig tijdens een lange reis?




Zoals ik al eerder schreef zou ik nog tips delen hoe je kinderen vermaakt tijdens een lange reis. Wij zitten ongeveer anderhalve dag in de auto. We nemen schermpjes mee, maar ik wil niet dat ze de hele reis naar een schermpje zitten te kijken. Wel kocht ik voor elk een nieuwe dvd. Voor zoonlief een dvd van Paw Patrol en voor dochterlief een dvd van Dora. Ze kunnen niet elk een eigen dvd kijken dus om de beurt mogen ze kiezen. Ik heb er ook koptelefoons bij gekocht zodat wij ook naar onze eigen muziek kunnen luisteren.

Wat nemen we nog meer mee
Ik neem voor beide kinderen een klein koeltasje mee en deze vul ik met de volgende dingen:

Een schriftje met verschillende opdrachten. Deze maakte ik voor elk zelf. De schriftjes kocht ik bij de Zeeman. De volgende opdrachten deed ik erin: Welke kleur auto 's zie je, welke automerken zie je (deze alleen voor onze autofreak), zoek dezelfde stickers, verschillende tekenopdrachten, welke nummers zie je op het nummerbord (alleen voor zoonlief), woorden naschrijven (alleen voor zoonlief) en genoeg ruimte om zelf te tekenen, stempelen en stickers te plakken.








Een viltbord, een beschrijving hiervan deel ik nog in de mamachallenge

Bij de kruidvat kocht ik voor elk een stickerboek waarbij ze dieren- en monstergezichten kunnen maken.


Pijpenraggers waar ze figuren mee kunnen maken.
Speelgoed (voor zoonlief kleine wegen en auto 's en voor dochterlief lalaloopsy tinies en kleine evipoppetjes).


Boekjes, een aantal die ze al hadden, maar ook nieuwe.



Foamkralen. Door het formaat makkelijk te hanteren in de auto en makkelijk terug te vinden als ze vallen.


Stempels. Deze leuke stempels kocht ik vorig jaar bij de HEMA. Een jongensvariant met auto's, fietsen, borden, etc. En een meisjesvariant met schoentjes, prinsessenjurk, etc. Vorig jaar hebben de kinderen hier complete kunstwerken mee gemaakt, dus ook dit jaar gaan ze mee.


Puzzeltjes. Onze dochter is een echte puzzelfreak, dus dan mag een puzzel niet ontbreken. Deze kunnen ze maken op het viltbord, dan verschuiven de stukjes minder. Een bakje erbij waar de stukjes in kunnen, dan raken ze minder snel de stukjes kwijt.


Raamstickers. Bij de action kocht ik stickers voor op de autoramen. Deze kunnen ze erop plakken en ook weer eraf halen zodat ze steeds weer nieuwe kunstwerken kunnen maken. Dit keer ook weer een jongens- en een meisjesvariant. Ook zit er een kaartje bij waarop ze de stickers kunnen plakken. Dus ook op schoot kunnen ze ermee spelen.


Voor dochterlief doe ik ook haar speelgoedtablet in de tas en voor zoonlief een miniversie van electro. Deze kocht ik vorig jaar bij de kruidvat. Hier kan hij verschillende leerzame opdrachten doen met letters en cijfers.


Een klein krijtbordje met verschillende kleuren krijtjes en een doekje. Dan kunnen ze in de auto heerlijk kleuren. Ook doe ik er een kleurboekje en stickers in. Ook dit zorgt altijd voor veel plezier.

Dit is wat ik in de tasjes stop voor de kinderen. Ik denk dat wij de lange reis wel doorkomen! Het tasje gebruiken we ook in de tent. Vorig jaar hadden we weinig extra speelgoed nodig, ze hebben zich prima vermaakt met de spullen uit het tasje.

Wat doen jullie om de kinderen te vermaken tijdens een lange autorit?

6 opmerkingen:

  1. Nou, je bent in ieder geval goed voorbereid. Als je kinderen gaan klieren weet dan dit: 'Het ligt aan hen. Niet aan jou!'

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad Nicole, ik heb mijn best gedaan. Vorig jaar ging het prima, dus ik denk dat het ook dit jaar wel weer goed komt. Ik vind het ook leuk om dit voor ze te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke verzameling met goede tips.

    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gedegen voorbereiding, zeg. Complimenten!
    Onlangs schreef ik ook een blogbericht met tips om het een beetje gezellig te houden op de achterbank. Ik ben zo onder de indruk van jouw voorbereiding en ideeën om de kids leuk bezig te houden tijdens een lange reis, dat ik daar even een link naar jouw bericht in ga zetten. Lijkt me ook voor de bezoekers van mijn blog interessante informatie.

    Blog: HALLO SUNNY!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bdankt voor het compliment Sunny mama. Leuk dat je een link gaat plaatsen! Ik vind dit ook erg leuk om te doen voor de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen