vrijdag 3 april 2015

The Passion!

Gisteravond was het weer zover "The Passion" was op de tv. Elk jaar kijk ik weer, ook al wordt elk jaar hetzelfde verhaal op dezelfde manier verteld. Ik blijf het indrukwekkend vinden. Vorig jaar was ik er zelf bij, op de Vismarkt in Groningen. Ik kan je zeggen dat het in het echt nog indrukwekkender is.

Ik blijf het een mooi initiatief vinden. Pasen draait net als kerst steeds meer om eten en de commersie speelt daar goed op in. Vlak na kerst liggen de paaseitjes alweer in de winkel. Maar Pasen draait om meer dan alleen eten. Ik ga zelf ook gezellig eten met familie en dat vind ik ook belangrijk, het samenzijn met elkaar. Maar ik wil ook stilstaan bij een nieuw begin. Nieuw leven en ook stilstaan bij het lijdensverhaal.

Tijdens "The Passion" wordt ook altijd een groot lichtgevend kruis gedragen naar de plek waar Jezus wordt veroordeeld. Er lopen mensen zoals jij en ik mee. Ieder om zijn eigen reden. De een uit geloofsovertuiging, de ander om het eens mee te maken. Gisteravond waren er ook weer een aantal indrukwekkende verhalen o.a van een man die na een operatie aan een hernia niet meer kon lopen en nu na lang revalideren weer mee kon lopen. Of een vrouw met MS waarvan de verwachting was dat ze in een rolstoel zou zitten, maar nog steeds kon lopen. Maar ook een jongen die moest van zijn moeder, maar het toch zelf ook wel leuk vond. Ook lopen er elk jaar weer Christenen, Moslims maar ook niet gelovigen mee. Het idee van veel mensen is "een nieuw begin, nieuw leven".

Voor mij heeft het dit jaar ook wel deze betekenis. Na een moeilijk eind van 2014 en een pittige start van 2015 waarin ik het besluit heb genomen om te stoppen met werken. Ik ben nu klaar voor een nieuwe start, een nieuwe toekomst. Dit zal met vallen en opstaan gaan, maar ik kom er wel!

Ik heb gisteravond weer genoten!

Ik wil iedereen fijne paasdagen wensen en veel geluk bij een nieuw begin. Op welke manier of hoe klein ook. Voor iedereen is er een nieuwe kans!

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gezegd! Een nieuw begin, een nieuw leven. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey nicht wat leuk dat je een blog hebt. Wist ik niet. liefs en dikke knuff Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen