donderdag 30 april 2015

Ladiesrun

Ik heb het gedaan, ik heb me opgegeven voor de ladiesrun.

Nu denk ik wel even: "Oeps!"
Waarom?
Omdat ik echt totaal geen hardloopervaring heb, sterker nog, ik ben er helemaal niet goed in.
Ik hoor jullie al bijna denken: "Waarom doet ze dan in vredesnaam mee?"
Goede vraag!

Waarom
Het begon met het idee van de oudercommissie van de creche. Sinds een jaar zit ik hierin en dit vind ik erg leuk. Het idee was om mee te doen aan de bedrijvenloop van de 4 mijl in Groningen. Aangezien het mij altijd al leuk leek om hier aan mee te doen vond ik het wel een goed idee. Helaas was het behoorlijk prijzig voor een klein bedrijf, dus werd het niet de 4 mijl, maar de ladiesrun. Uiteindelijk ook een groot evenement in het centrum van de stad. Ook wordt er stilgestaan bij iets dat vele vrouwen treft: borstkanker. Iets dat mij persoonlijk ook aangrijpt.

En nu?
Tja, en nu? Nu wordt het trainen geblazen. Ik moet nog even goed nadenken hoe ik dit aan ga pakken. Er werd al gezegd dat je het ook kan lopen. Maar om eerlijk te zijn is dat mijn eer te na. Ik beloof niet dat ik alles zal hardlopen, maar het grootste gedeelte wel.
Dus, hardloopschoenen aanschaffen en rennen maar.........

Zin in
Ook al heb ik geen hardloopervaring, ook al zal ik een deel gewoon lopen, ik heb er erg veel zin in. Het is een overwinning voor mezelf. Ik doe iets wat ik nooit verwacht had te zullen doen. Ik kijk ernaar uit! (Maar zie er ook wel tegenop, stiekem)

Is er iemand die nog goede tips heeft om in korte tijd (ongeveer 1 maand) redelijk getraind te zijn? 

4 opmerkingen:

  1. O Henny, wat dapper! Goede schoenen zijn heel belangrijk. Verder weet ik het niet. Misschien elke avond een stukje lopen, rennen, lopen ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip Muisje, goede hardloopschoenen heb ik nog niet.

      Verwijderen
  2. Voorzichtig beginnnen, met 2 minuten inlopen, 1 minuut rennen, 2 minuten lopen, 1 minuut rennen. Zo lang als je volhoudt. Eindig met uitlopen en doe halverwege en eventueel aan het einde ook wat rek-en strekoefeningen. Als je dat om de dag doet, kun je best een paar minuten achter elkaar hardlopen in een maand. Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen