donderdag 19 maart 2015

Spelen met zaagsel en pompoms


Een tijdje geleden was ik het hok van ons konijn aan het schoonmaken. De kinderen hielpen mij daarbij door het zaagsel in het hok te doen. Hier beleefden ze veel plezier aan. Toen bedacht ik me dat dit zich ook goed leent om binnen mee te spelen.
Vanmorgen was het zover. Ik had mijn zoon naar school gebracht en en flinke wandeling met onze dochter gemaakt. Ze was moe dus besloot ik haar een bak te geven met zaagsel en pompoms. Ze vond het ook erg interessant toen ik de bak voor haar klaarmaakte, ze hielp goed mee.
Naast het zaagsel en de pompoms deed ik er ook nog wat voertuigen en poppetjes van little people bij. Toen kon het spelen beginnen!
Ze begon met voelen en "regen" en "vuurwerk" maken. Daarna speelde ze ook met de poppetjes. De graafmachine werd gebruikt om te graven.
Daarna wilde ze de pompoms eruit halen. Dus heb ik haar een bakje gegeven en zoals dat bij een meisje hoort viste ze er eerst alle roze uit.

Nog meer tips:
- Oefenen van de kleuren: zoek alle roze, rode, gele, enz. pompoms uit de bak;
- Telspelletjes: doe 3 rode pompoms, zoek 2 blauwe pompoms en voor oudere kinderen kun je daarbij nog vragen hoeveel dit samen is.
- Je kunt er ook bakjes, lepels, theeserviesje, pannen in doen voor nog meer speelplezier.
- In plaats van pompoms kun je er ook kraaltjes bij doen.

Tip: Tussen het zaagsel kunnen wat harde en scherpe stukken zitten. Deze heb ik er van te voren tussenuit gehaald.





Veel speelplezier gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten