zondag 22 maart 2015

En dan op zoek naar ander werk!

Een aantal weken geleden schreef ik over mijn besluit om te stoppen met mijn werk als kleuterjuf. Een moeilijk besluit, maar na 4 weken thuis weet ik heel zeker dat het de goede beslissing is geweest. Ik krijg nu veel rust en ik geniet volop van ons gezin.

Maar hoeveel ik nu ook aan het genieten ben, ik wil ook weer aan het werk. En om aan het werk te kunnen moet er wel wat gedaan worden.

Vorige week heb ik daar een begin mee gemaakt. Vorige week heb ik een gesprek gehad met een loopbaancoach. In dit eerste gesprek hebben we het vooral gehad over mijn werkverleden en wat mijn beweegredenen waren om te stoppen. Ook hebben we besproken waar ik zijn hulp bij nodig heb. Voor mij is dat vooral om uit te zoeken waar mijn interesses liggen en wat voor baan bij mij zou passen. Om te kijken wat bij mij past heb ik een aantal vragenlijsten in moeten vullen. Ook heb ik afgelopen vrijdag een psychologische test gehad. Om te kijken wat mijn interesses zijn en om te kijken wat mijn sterke en zwakke kanten zijn. Erg leuk en interessant om te doen. Ook is er gekeken wat mijn niveau is. Ik heb een HBO opleiding gedaan, maar zit ik ook op dat niveau voor een eventuele andere baan?

Over 2 weken heb ik weer een afspraak met mijn loopbaancoach om de resultaten te bespreken en om te kijken hoe we nu verder gaan. Aan het eind van de psychologische test zijn er al wat resultaten besproken. Een klein beetje verrassend, maar aan de andere kant ook niet. In ieder geval genoeg stof tot nadenken. Wordt vervolgd!

1 opmerking:

  1. Ik ben erg benieuwd hoe ver de ontwikkelingen nu zijn.
    Zo'n loopbaan coach heb ik wel naar zitten lezen, maar ik ben een beetje bang voor het bedrag wat zo'n persoon van je vraagt.

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen